söndag 22 november 2015

Vinterväskan klar


I dag har jag avslutat höstens långbänk; den tänkta vinterväskan! Jag hade från början en tanke på vilken typ av tyg jag ville ha och sedan tog det bara lite tid att leta upp tyget som skulle passa bilden jag hade i huvudet. Det blev ett ulltweedtyg (till höger på bilden ovan) från England och från denna butik: House of Sculthorpe.

Fodertyget hade jag redan, ett bomullstyg jag köpt i USA (till vänster på bilden ovan). Mönstret till väskan hade jag sedan tidigare och det har jag skaffat från Quiltbiten i Uppsala. Jag har även sytt denna väska ett par gånger tidigare, senast i våras och denna väska kan ni se här. Denna väska blev dock inte kvar hos mig utan jag "tvingades" sälja den till en väldigt sugen köpare.... 
Väskans modell gillar jag verkligen då den är alldeles lagom i allt. Jag köpte också några knappar på nätet från någon i Canada då jag ville ha dem som dekoration:


 Jag köpte blixtlås på metervara och satte dit en blixtlåskläpp i matchande antikbronsfärg som knapparna (liksom reglerspännena på axelremmen):

 

...och så här ser väskans baksida ut:


Insidan; här sitter två fickor på väskans ena innervägg: 



... och slutresultatet kan ni se här:


3 kommentarer: